måndag 1 mars 2010

Från soldater till bokrea

Redan som fjortonåring visste jag hur man bäst dödar en fiendesoldat. Jo det fanns loppmarknader redan då som sålde den svenska försvarsmaktens soldatinstruktioner:
Sen blev man 17 år gammal och bussades till värnpliktsverket i Karlstad för mönstring och då var jag redan utled på "dödandet" och sökte och fick vapenfritjänst. Långt dessförinnan - 1970 skulle jag tro - fick jag en bok som hette: Vad gör folk hela dagarna av Richard Scarry. Få böcker har gett mig så många insikter och så mycket glädje..
I år var det som vanligt bokrea och jag köpte inte mindre än tre böcker av denne fantastiske Richard Scarry, här en bild ur boken: Bilar och traktorer och annat som rullar..

3 kommentarer:

Summerwheels sa...

:-D
De kan vara himla kul, barnböckerna. Själv gillar jag skrotnisse böckerna för de olika historiska figurerna som man som vuxen kan roa sig med att leta efter medan man läser för barnen.

Tommy sa...

Fantastiskt! Räkna till tio - en bok med pussel. Färgglad och fartig bok. Både för liten och stor. Rekommenderas!

Martin Klasch sa...

Hejsan
Jag vet inte hur din blogg kunnat undgå mig eller om jag glömt den eller så. Nå, nu är den i alla fall gladeligen upptäckt! :)